-
Główna  -   Rejestr zmian  -   Statystyka  -   Redakcja  -  
-
- -
Przedszkole Miejskie nr 3
im. Koszałka Opałka w Legionowie
ul. Zegrzyńska 71,
05-119 Legionowo
tel./fax: (0-22) 772-96-66
e-mail: przedszkolem3@o2.pl
Foto
Strona Główna

Z życia przedszkola 2020/2021

grupa II ISKIERKI

-
Wersja do drukudruk
grupa II ISKIERKI

We wtorek 13 października Iskierki przez cały dzień miały zabawy o tematyce jesiennej w kolorze pomarańczowym. Wspólne zabawy muzyczno-ruchowe wprawiły dzieci w doskonały humor. Dowiedzieliśmy się też, że mieszając kolor czerwony i żółty możemy otrzymać barwę pomarańczową. Ciekawym doświadczeniem okazało się rozpuszczanie pomarańczowej krepiny w wodzie. Szukaliśmy pomarańczowych przedmiotów w sali, jesiennych kolorów w liściach, tańczyliśmy przy piosence „Wirujące listki”. Ten „Jesienny pomarańczowy dzień” dostarczył przedszkolakom dużej dawki radości, zabawy i przyjemności.


Innowacja „Dobre maniery przedszkolaka”
W roku szkolnym 2019/2020 w grupie I Okruszki rozpoczęłam realizację innowacji pedagogicznej „Dobre maniery przedszkolaka”. Innowację będę kontynuowała w obecnym roku szkolnym 2020- 2021.
„Dobre maniery przedszkolaka” to innowacja z zakresu edukacji kulturalno – społecznej ukierunkowana na wielostronny rozwój dziecka, zgodnie z jego wiekiem i możliwościami rozwojowymi. Istotną rolę w życiu społecznym pełni przestrzeganie przyjętych reguł w różnych sytuacjach. Właściwe zachowanie to wyraz szacunku dla innych i dla siebie. Dobre maniery to praktyczna i bardzo przydatna umiejętność właściwego zachowania się.
Bez względu na to w jakich czasach żyjemy wzajemne stosunki powinny opierać się na
poszanowaniu godności człowieka, uprzejmości i życzliwości. Wczesna edukacja w tym zakresie zagwarantuje, iż nauczane treści staną się nawykiem, nad którym dziecko nie będzie się zastanawiać. Uczenie dzieci zasad savoir – vivre sprawi, że w przyszłości będą lepiej postrzegane przez innych i łatwiej im będzie nawiązać znajomości, przyjaźnie. Będą również pozytywnie oceniane przez innych. Do podjęcia decyzji dotyczącej realizacji innowacji zainspirowała mnie grupa maluszków, które w zeszłym roku rozpoczęły edukację w naszym przedszkolu. Główną intencją innowacji było przybliżenie dzieciom zasad dobrego zachowania poprzez uczestnictwo w zajęciach dotyczących stosowania określonych zasad, obowiązujących we wzajemnych relacjach społecznych. W trakcie realizacji ww. innowacji pedagogicznej były również podejmowane następujące działania:
- poznanie podstawowych zasad dobrego wychowania i rozbudzenie potrzeby ich stosowania,
- wdrożenie dobrych manier, które zapewniają większą swobodę oraz poczucie
bezpieczeństwa,
- wykształcenie umiejętności likwidowania konfliktów i ich źródeł w kontaktach z rówieśnikami,
- nabywanie umiejętności odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach życiowych
- kształtowanie obrazu własnej osoby.
W tym roku szkolnym rozpoczęliśmy od przypomnienia ustalonych norm i zasad obowiązujących w przedszkolu (stworzenie „Grupowego Kodeksu Przedszkolaka”)
- stosowania zwrotów grzecznościowych, dawania przykładów stosowania ich przez dzieci, rodziców, bohaterów literatury dziecięcej itp.;
- okazywania przez dzieci w stosunku do kolegów/koleżanek, nauczycieli i innych pracowników przedszkola życzliwości w różnych sytuacjach przedszkolnych;
- zgodna zabawa, prowadzona w miłej atmosferze z poszanowaniem zabawek przedszkolnych, dzielenia się nimi.
Podczas zajęć „Magiczne słowa” dzieci obejrzały bajkę „O mądrej księżniczce”, która szukała księcia dobrze wychowanego. Bajka ta dała dzieciom pewną życiową wskazówkę – iż słowo „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję” ma „magiczną moc”. Po obejrzeniu bajki dzieci uczestniczyły w różnych zabawach dydaktycznych jak i muzyczno – ruchowych.
Zajęcia w ramach innowacji mają pomóc w wyrabianiu nawyków dobrego wychowania. Zabawa sprzyja nauce, swobodna atmosfera zajęć powoduje u dziecka korzystne nastawienie do wykonywanych zadań. Dzieci uczą się pracy w zespole, uczą się dawać, brać, dzielić się, współpracować, przełamywać wszelkiego rodzaju bariery. Udział w zabawach przyczyni się, więc do kształtowania postaw prospołecznych, których podstawą są opanowanie, tolerancja, życzliwość oraz rozumienie i umiejętność działania na rzecz innych. Przez kolejne miesiące będziemy poruszać kolejne ważne tematy dotyczące zasad savoir – vivre.


„Dzień Uśmiechu”
2 października 2020 r. obchodziliśmy w naszej grupie Międzynarodowy Dzień Uśmiechu. Była to dobra okazja, by porozmawiać o naszych emocjach, głównie o radości jak również i o smutku, którego na co dzień doświadczamy. Dzieci wysłuchały fragmentu wiersza M. Berowskiej pt. ,,O radości, o smutku i innych ważnych sprawach” oraz zatańczyły taniec radości do piosenki „Rozsyłamy uśmiechy”. Przedszkolaki bawiły się z uśmiechniętymi żółtymi buźkami. Iskierki podjęły cytrynowe wyzwanie. Degustacja kwaśnych smaków wywołała na twarzach słodkie uśmiechy. Największym zainteresowaniem cieszyło się zadanie „Zaprogramuj zdrowie” na macie edukacyjnej - układanie właściwej drogi w myśl powiedzenia „Śmiech to zdrowie”. Głównym naszym celem zajęć było uświadomienie dzieciom znaczenia optymistycznego podejścia do życia. Uśmiech nic nas nie kosztuje, a jak wiele może znaczyć dla drugiego człowieka. Uśmiechajmy się na co dzień, gdyż z uśmiechem każdemu do twarzy.



,,POMARAŃCZOWY DZIEŃ ”
Jesiennym kolorem, który dominował 30 września w naszym przedszkolu był kolor pomarańczowy. Wiele wydarzeń, które miały miejsce w tym dniu były zabarwione na pomarańczowo: stroje dzieci, pań, wystrój sali. Już od samego rana przygotowywaliśmy nasz pomarańczowy kącik. Zagościły w nim najróżniejsze przedmioty. Pomarańczowe były owoce, warzywa, soczki oraz rekwizyty do zabaw. Bawiliśmy się przy jesiennych piosenkach. Były zabawy matematyczne – przeliczanie, klasyfikowanie wg podanej cechy i tworzenie zbiorów. Dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych, odgadywały zagadki, śpiewały piosenki oraz tańczyły. Przedszkolaki malowały farbami marchewki oraz dynie. Dzień był pełen niespodzianek.



21 września odbyły się zajęcia Labolo "Dlaczego mydło usuwa brud?" Dzieci zostały zapoznane z budową mydła i sposobem w jaki usuwa ono brud. Dowiedziały się również jak wyglądają bakterie i wirusy. Przypomniane zostały zasady higieny oraz ich znaczenie dla naszego zdrowia.
Tego samego dnia świętowaliśmy w naszej grupie Dzień Przedszkolaka. Dzieci uczestniczyły w zajęciach z chustą animacyjną oraz w grach i zabawach z wykorzystaniem balonów . Na koniec stworzyliśmy wspólną pracę plastyczną, na której widniały odbite ręce dzieci. Po zajęciach na każdego przedszkolaka z naszej grupy czekała nagroda: "Medal dobrego przedszkolaka".




15 września w naszej grupie obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki.
Tego dnia dzieci uczestniczyły w ciekawych zabawach, których celem było wzbudzenie u przedszkolaków kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do tworzenia, działania. Dzień Kropki jest to dzień odwagi i zabawy. W tym dniu nasze ubrania wypełnione były kolorowymi kropkami. Na zajęciach dzieci poznały genezę tego święta. Uważnie wysłuchały opowiadania jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti. Historia ta uświadomiła przedszkolakom, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności – talent.
Również dostrzegaliśmy kropki tam, gdzie wcześniej nikt na nie zwracał uwagi. Okazało się, że kropki towarzyszą nam w naszym codziennym życiu: są w kropkach biedronki, są w koronie króla, a nawet zdobią kapelusz muchomora.
Przedszkolaki wykonały prace plastyczne z kropką w roli głównej.
Tego dnia było kolorowo i radośnie.

 
Wytworzył: brak danych, data: brak danych
Wprowadził: Katarzyna Biernacka, data: 10.09.2020 r., godz. 10.18
Ostatnia aktualizacja: Katarzyna Biernacka, data: 16.10.2020 r., godz. 12.15
Liczba odwiedzin: 577